Praca specjalisty ds. kadr i płac – jak wygląda naprawdę?

Wszystkie firmy posiadają dział finansowy lub księgowy, a pracownicy działu płac odgrywają zasadniczą rolę w sukcesie organizacji. Rola ta wiąże się z różnymi obowiązkami i możliwościami, z których większość może nie …

Drenaż limfatyczny w odchudzaniu

Wiele kobiet walczy ze zbędnymi kilogramami jednak dieta czy też ćwiczenia nie zawsze pomagają, bądź też brakuje nam determinacji aby w taki sposób pozbyć się nadwagi. W takiej sytuacji wiele kobiet …

Czemu warto zbierać informacje na temat surowców spożywczych?

Gdy robi się zakupy spożywcze, niebagatelne znaczenie ma z pewnością świadome podejmowanie decyzji. Nie ulega wątpliwości, że warto rozwijać swoją wiedzę w tym zakresie, gdyż może być ona bardzo pomocna. Dlatego …

projektowanie etykiet spożywczych

Projektowanie opakowań jest w dzisiejszych czasach niezwykle ważne. Według wielu badań konsumenci podejmują decyzję o zakupie w ciągu paru sekund od pierwszego zobaczenia produktu. W związku z tym dobre opakowanie pełni niezwykle ważną funkcję w podejmowaniu decyzji.

Zrozumienie potrzeb klienta jest kluczowe. Dlatego projektowanie etykiet spożywczych powinno uwzględnić konkretne cele marketingowe, promocyjne oraz estetyczne i informacyjne.

Projekt opakowania — użytkowy i zabezpieczający.

Trzeba pamiętać, że opakowanie nie może być jedynie ładne, ale przede wszystkim musi chronić produkt przed uszkodzeniami mechanicznymi, jak i biologicznymi. Dlatego dobry projektant opakowania powinien na początku ustalić z klientem, jaki materiał zostanie użyty do tworzenia opakowania.

Materiał często wyznacza granice tego, jaki kształt opakowanie może przyjąć, a co dalej idzie, jaki kształt przyjmą grafiki. Na przykład projektowanie etykiet na butelki zawsze musi uwzględnić to, butelka jest owalna, co sprawia, że etykieta będzie się “zawijała”.

Warto również uzyskać informacje od klienta, czy opakowanie będzie wystawione na skrajne temperatury oraz słońce. Na pewno ma to wpływ na przechowywanie produktu, ale również trwałość kolorów na opakowaniu może od tego zależeć.

Projekt opakowania — informacyjny i promocyjny.

Klient powinien się zorientować w ciągu paru sekund po obejrzeniu opakowania, gdzie znajdują się podstawowe informacje oraz, jakie są najważniejsze cechy produktu. Dobrą praktyką jest testowanie pierwszych projektów opakowania na reprezentatywnej grupie konsumentów. Warto pamiętać, że elementy takie jak data przydatności, skład, czy sposób użytkowania powinny być jak najbardziej widoczne.

Jednak nie wolno zapominać, że opakowanie powinno również wpasowywać się w cel promocyjny. Warto podkreślić takie cechy jak nowy smak, nowa jakość, czy nowy branding. Niektóre firmy decydują się na dołączenie darmowych próbek, czy materiałów promocyjnych (na przykład naklejek). Funkcja tego typu materiałów powinna być oczywista dla klienta.

Projekt opakowania — ekologiczny.

Coraz więcej firm stara się ograniczyć śmieci, czy zużycie środków przy produkcji w celu ochrony środowiska. Jednym z takich zabiegów jest odpowiednie zaprojektowanie opakowania.

Warto postawić na opakowania biodegradowalne i z odnawialnych surowców. Również minimalizm przy produkcji może pozytywnie wpłynąć na mniejsze zanieczyszczenie środowiska.

Ekologiczność opakowania powinna zostać odpowiednio zakomunikowana dla konsumenta, gdyż nadaje to dodatkowej wartości. Już teraz wiadomo, że ludzie coraz częściej kierują się troską o środowisko przy zakupach.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.