Okazuje się, że rynek reklamy mobilnej to ten, który rozwija się w Polsce najprężniej. Wyliczono, iż tylko w 2014 jego wartość osiągnęła nawet 43 miliony złotych a popularność od roku 2012 wzrosła aż o ponad 400%. Samych tabletów każdego roku przybywa ponad 2 miliony, nie trudno więc zgadnąć, że i liczba odsłon reklam mobilnych jest większa. Podobne dane tyczą się smartfonów – ze statystyk wynika, iż tego rodzaju sprzęt elektroniczny posiada już ponad połowa z nas a każdego dnia spędzamy na jego obsłudze prawie 3 godziny.
Nie ma się co dziwić, że rynek reklamy mobilnej w Polsce rozwija się tak prężnie. Nośniki urządzeń elektronicznych, takich jak telefon, smartfon czy tablet dają ogromne pole do popisu. Cieszy fakt, iż przekaz reklamowy można dopasować konkretnie do określonej grupy odbiorców. Co więcej, reklama zostanie przez nich wyświetlona w dowolnym miejscu i czasie – lokalizacja czy pora dnia nie jest tutaj żadnym ogranicznikiem.
Warto też wspomnieć, że wraz z rozwojem tego rodzaju przekazu reklamowego powstają coraz to nowsze formy reklamy. Dzisiaj cieszyć możemy się tym, iż tablety czy smartfony mają wręcz identyczną funkcjonalność jak komputery więc i reklama jest równie skuteczna. Zadowala też możliwość dobory przekazu. Mogą to być reklamy tekstowe, graficzne, ale też reklamy w aplikacjach czy formy wideo. Dzięki temu da się zainteresować jeszcze większą ilość odbiorców.
Już teraz wiele firm korzysta z tzw. reklamy zintegrowanej. To spójność przekazów reklamowych za pośrednictwem internetu oraz telewizji. Uznaje się, że właśnie ten trop jest najbardziej skuteczny. Telewizja jest nadal najbardziej potężnym medium natomiast internet wraz z reklamą mobilną zdaje się ją dościgać wielkimi krokami.
Prognozuje się, iż w Polsce już w ciągu kilku najbliższych lat wydatki na reklamę mobilną będą największe biorąc pod uwagę różne przekaźniki. Idziemy śladami USA czy Wielkiej Brytanii, gdzie już teraz reklama mobilna pochłania ponad 40% całkowitego budżetu na działania reklamowe firm.