
Coraz bardziej popularny w naszych czasach staję się druk wielkoformatowy. Jest to inaczej mówiąc lateksowy lub solwntowy druk cyfrowy, czyli nowoczesna technologia, która jest stosowana do produkcji form drukowanych na folii, papierze i materiale banerowym. Technika ta stosowana jest najczęściej do zagospodarowania powierzchni billboardów oraz produkcji banerów reklamowych, szyldów, tablic, plakatów, materiałów reklamowych do kasetonów, potykaczy, stojaków, czy też roll-up’ów.
Jak łatwo wywnioskować z powyższego tekstu, w dzisiejszych czasach druk wielkoformatowy wiąże się przede wszystkim z reklamą. Im jest ona lepsza, tym większe zapotrzebowanie na tego typu produkty, a tym samym większe prawdopodobieństwo na sukces biznesu, ponieważ większa część ludzi jest wzrokowcami i gdy mają do wyboru kilka produktów w sklepie, istnieje duża szansa, że wybiorą właśnie ten, który mogą kojarzyć między innymi właśnie z reklamy. Druk wielkoformatowy to oprócz reklam również sposób na dekorację pomieszczenia, można go użyć do wystroju wewnątrz pomieszczeń za pomocą ciekawej grafiki, tzw. indoor, jako tapety, dekoracje ścienne czy też wstawki w oknach lokalu.
Mocne strony druku wielkoformatowego
Zaletą tego druku jest to, że odbywa się z pominięciem zwykle kosztownego procesu przygotowania, za pomocą klisz, płyt offsetowych, płyt polimerowych itp. Prace są drukowane tutaj bezpośrednio z pliku komputerowego, co jest dużym plusem i przy okazji pomaga nam zaoszczędzić dodatkowych kosztów.
Ogólnie rzecz ujmując, druk wielkoformatowy jest więc bardzo atrakcyjną i efektywną metodą promocji, z której niekoniecznie należy rezygnować, nawet jeśli oferta prowadzonej firmy jest np. dedykowana w głównej mierze do Internetu. Inteligentny i pomysłowy druk wielkoformatowy zawsze może się opłacić i zapewnić satysfakcjonujący poziom ROI.